خانه / آموزش / اصول مدیریت کیفیت

اصول مدیریت کیفیت

در مقدمه‌ی استاندارد بین‌المللی ISO 9001 2015 هفت اصل بیان می‌شود که مجموعه‌ای از باورهای بنیادین، هنجارها و ارزش‌های پذیرفته شده در سیستم‌های مدیریت کیفیت تلقی می‌شوند.
از اصول مدیریت کیفیت می‌توان برای هدایت و بهبود عملکرد سازمان بهره بُرد.
چنانچه شما در مسیر طراحی و پیاده‌سازی یا انتقال به ISO 9001 2015 هستید، جدای از درک اصول مدیریت کیفیت، باید دلیل اهمیّت هر یک از این اصول را در سیستم مدیریت کیفیت را دانسته و به مزایای کلیدی توسعه‌ی آن‌ها آگاهی داشته باشید. پس از آن امکان تعیین اقداماتی که می‌بایست برای پیاده‌سازی این اصول در سازمان‌تان به انجام رسانید، فراهم خواهد شد.
این اصول می‌بایست پایه‌های طراحی سیستم مدیریت کیفیت پیاده‌سازی شده در سازمان شما باشند و به همن دلیلشما باید درک عمیقی از این اصول و فلسفه‌ی وجودی آنها داشته باشید.

01-context
چرا باید این دوره‌ی آموزشی را طی کنیم؟
اصول مدیریت کیفیت در ویرایش جدید ISO 9001 تغییر یافته‌اند و مفاهیم و واژگان جدیدی به آن افزوده شده است. مفاهیمی نظیر تفکر مبتنی بر ریسک، محیط سازمان، مدیریت دانش؛ مفاهیمی هستند که به تازگی در این استاندارد بین المللی انعکاس یافته‌اند و بخش قابل توجهی از تغییرات را شامل می‌شوند.
با نظر بر فلسفه‌ی تغییرات این استاندارد بین‌المللی، چنانچه شما قصد پیاده‌سازی اثربخش ISO 9001 2015 را دارید به این دوره‌ی آموزشی نیاز دارید تا ضمن ایجاد درک صحیحی ازاین الزامات در سرتاسر سازمان، زمینه‌ی بهبود اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت را فراهم آورید.

02-target
هدف از این دوره‌ی آموزشی، تعمیق در اصول مدیریت کیفیت می‌باشد. پس از این دوره ‌ی آموزشی مهارت‌آموزان قادر خواهند بود الزامات استاندارد بین‌المللی ISO 9001 2015 را به اصول مدیریت کیفیت ارتباط دهند تا زمینه‌ی استدلال منطقی هر یک از الزامات فراهم شود.

00-training-help-tools-presentation
دوره‌ی آموزشی اصول مدیریت کیفیت، یک دوره‌ی آموزشی پایه‌ است و پیش‌نیاز ندارد. البته چنانچه شما استاندارد بین‌المللی ISO 9001 2015 را آموزش دیده باشید یا در زمینه‌ی طراحی و پیاده‌سازی استاندارد مذکور مهارت داشته باشید؛ این دوره‌ی آموزشی برای شما اثربخش‌تر خواهد بود.
برای بهره‌گیری کامل از این دوره‌ی آموزشی شما باید لااقل تجربه‌ا‌ی شش ماهه در زمینه‌‌‌ی سیستم مدیریت داشته باشید و مدرک تحصیلی‌تان معادل دیپلم یا بالاتر از آن باشد.

04-bell
زمان‌بندی آموزش:
• آموزش یک روزه
• آموزش: 5 ساعت و 15 دقیقه
• کارگاه ایجاد مهارت: سی دقیقه
• پرسش و پاسخ: 15 دقیقه

جلسه‌ی اوّل:
• اهمیّت آموزش
• بیانیه، منطق، مزایا و پیاده‌سازی تمرکز بر مشتری
• بیانیه، منطق، مزایا و پیاده‌سازی رهبری

 جلسه‌ی دوّم:
• بیانیه، منطق، مزایا و پیاده‌سازی مشارکت کارکنان
• بیانیه، منطق، مزایا و پیاده‌سازی رویکرد فرآیندی

جلسه‌ی سوّم:
• بیانیه، منطق، مزایا و پیاده‌سازی بهبود
• بیانیه، منطق، مزایا و پیاده‌سازی تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد

جلسه‌ی چهارم:
• بیانیه، منطق، مزایا و پیاده‌سازی مدیریت ارتباطات
• کارگاه آموزشی یافته‌های ممیزی در مقایسه با اصول مدیریت کیفیت
• پرسش و پاسخ

05-diploma-3
• گواهینامه‌ی داخلی شرکت
• با امکان صدور گواهینامه‌ی سازمان آموزش فنّی‌ و حرفه‌ای کشور
• و امکان صدور گواهینامه‌ی شرکت‌های صدور گواهینامه (مورد تأیید مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و مورد تأیید مؤسسات دولتی)

hourglass2
مناسب‌ترین زمان برای اجرای این دوره‌ی آموزشی چه زمانی است؟
ما با سازمان‌هایی همکاری داریم که پس از سال‌ها تجربه‌ی پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت موفق به ایجاد اثربخشی مورد انتظار از سیستم‌های مدیریت در سازمان خود شده‌اند و با این تجربه‌ی اکتسابی می‌توانیم این مسیر را برای شما کوتاه‌تر نماییم. ما امیدواریم شما نیز تصمیم به تعمیق در استاندارد بین‌المللی ISO 9001 2015 داشته باشید تا اثربخشی پیاده‌سازی آن را بهبود بخشید.
آموزش اوّلین گام برای تعمیق در بخش‌های کلیدی ISO 9001 2015  است که نباید آن را به تعویق بیندازید.
حتی اگر با ما قرارداد ندارید، از مقالات و مراجع ارائه شده در سایت استفاده نمایید. ما شما را در این مسیر همراهی می‌کنیم تا تجربه‌ای خوب‌ و خاطره‌ای خوشایندی را از تعمیق در الزامات ISO 9001 2015  به‌خاطر سپارید.

airplane
چرا باید این دوره‌ی آموزش را از ما خریداری نمایید؟
ما تنها ارائه‌دهنده‌ی این خدمت آموزشی نیستیم. همکاران ما نیز با این دوره‌ی آموزشی را با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌نمایند؛ امّا ما می‌توانیم مزیّت‌هایی به شرح زیر برای شما داشته باشیم:
• ما حضور در شرایط واقعی اجرای سیستم‌های مدیریت را تجربه می‌کنیم.
• ما اوّلین ترجمه‌ی رسمی ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ را ارائه نموده‌ایم.
• ما اوّلین گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ را از معتبرترین سازمان‌های صدور گواهینامه دریافت کرده‌ایم.
• ما به همکاری بلند مدّت با شما می‌اندیشیم.
• ما به‌سرعت و باسهولت در دسترس شما هستیم. کافی‌ست از بخش تماس با ما اقدام نمایید.
• ما اثربخشی دوره‌ی آموزشی خود را گارانتی می‌کنیم تا در صورت عدم رضایت شما ۱۰۰ درصد هزینه‌ی آموزش را به شما بازگردانیم.

phone-receiver
با ما تماس بگیرید.
ما در حدّ امکان، پاسخگوی سئوالات و ابهامات شما در زمینه‌ی ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ هستیم، حتی اگر شما طرف قرارداد ما نباشید.

00-cost-credit-card
چگونه این دوره‌ی آموزشی را خریداری نمایم؟
کافی‌ست فرم زیر را تکمیل فرمایید؛ یا با هر روش دیگر که در صفحه‌ی تماس با ما درج شده‌است با ما تماس بگیرید باشید. هر نوع همکاری با شما در زمینه‌ی سیستم‌های مدیریت موجب خشنودی ما خواهد بود.

درباره‌ی سید مجتبی موسوی

دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی، با بیش از ۱۶ سال تجربه در زمینه‌ی سیستم‌های مدیریت کیفیت، لجستیک، تحقیق‌وتوسعه، فنآوری اطلاعات و مالی. در سال‌های آغازین با چند شرکت به‌عنوان مدیر تضمین کیفیت و نماینده‌ی مدیریت همکاری نموده‌ام و بیش از هفت سال است که به عنوان متولی سیستم‌های مدیریت کیفیت با شرکت‌های مختلف در صنایع ریلی، صنایع خودرو، صنایع خانگی، الکترونیک، سازه‌های بتنی و سایر صنایع همکاری داشته‌ام. عمده‌ی فعالیت‌های من در زمینه‌های مدیریت، مشاوره، تدریس و ممیزی سیستم‌های مدیریت شامل حوزه‌های مختلف سیستم‌های مدیریت، ایمنی‌وبهداشت شغلی و محیط‌زیستی؛ و همچنین نظامنامه‌های SPC، APQP، PPAP، FMEA و MSA و سایر ابزار مهندسی کیفیت و نرم‌افزارهای مربوطه بوده و همواره در جستجوی به‌روزآوری دانش و کسب تجربیات جدید هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *