خانه / دانلود / دانلود ایزو ۹۰۰۰ ویرایش ۲۰۱۵ (ISO 9000 2015)

دانلود ایزو ۹۰۰۰ ویرایش ۲۰۱۵ (ISO 9000 2015)

ایزو ۹۰۰۰ سیستم‌های مدیریت کیفیت – مبانی و واژگان
زمینه‌ی ضروری برای درک صحیح و پیاده‌سازی استاندارد بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ را فراهم می‌کند.

اصول مدیریت کیفیت با جزئیات در ایزو ۹۰۰۱ تشریح شده‌اند و باید در راستای توسعه‌ی این استاندارد بین‌المللی مورد توجه قرارگیرند. این اصول به ‌تنهایی الزام‌آور نیستند، اما پایه و اساس الزامات مشخص شده در این استاندارد بین‌المللی را تشکیل می‌دهند. ایزو ۹۰۰۱ اصطلاحات، تعاریف و مفاهیم مورد استفاده در این استاندارد بین‌المللی را تشریح می‌نماید.

برای Download بر روی نوشته‌های زیر Click نمایید.
دانلود متن انگلیسی ایزو ۹۰۰۰ ویرایش ۲۰۱۵ (ISO 9000 2015)
سیستم‌های مدیریت کیفیت
مبانی و واژگان

درباره‌ی سید مجتبی موسوی

دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی، با بیش از ۱۶ سال تجربه در زمینه‌ی سیستم‌های مدیریت کیفیت، لجستیک، تحقیق‌وتوسعه، فنآوری اطلاعات و مالی. در سال‌های آغازین با چند شرکت به‌عنوان مدیر تضمین کیفیت و نماینده‌ی مدیریت همکاری نموده‌ام و بیش از هفت سال است که به عنوان متولی سیستم‌های مدیریت کیفیت با شرکت‌های مختلف در صنایع ریلی، صنایع خودرو، صنایع خانگی، الکترونیک، سازه‌های بتنی و سایر صنایع همکاری داشته‌ام. عمده‌ی فعالیت‌های من در زمینه‌های مدیریت، مشاوره، تدریس و ممیزی سیستم‌های مدیریت شامل حوزه‌های مختلف سیستم‌های مدیریت، ایمنی‌وبهداشت شغلی و محیط‌زیستی؛ و همچنین نظامنامه‌های SPC، APQP، PPAP، FMEA و MSA و سایر ابزار مهندسی کیفیت و نرم‌افزارهای مربوطه بوده و همواره در جستجوی به‌روزآوری دانش و کسب تجربیات جدید هستم.

8 دیدگاه

  1. تعریف ذی نفع از دیدگاه 9000:2015

    • با سلام و احترام
      با سپاس از حضور شما در وب‌سایت،
      طرف‌های ذی‌نفع سازمان؛ و الزامات، نیازها و انتظارات ایشان را در چارچوب زیر تعیین فرمایید:
      – مشتریان (کیفیت، تحویل، و قیمت مناسب)،
      – مالکان (سودآوری پایدار و شفافیّت)،
      – کارکنان (محیط کاری مناسب، امنیّت شغلی و قدردانی و پاداش)،
      – تأمین‌کنندگان (منافع متقابل و تداوم همکاری)، و
      – جامعه (حفاظت محیط زیستی، رفتار اخلاقی و مطابقت با الزامات قانونی و مقرراتی)
      هم‌چنین برای اطّلاعات تکمیلی متن ایزو 9004 و ایزو 9002 (ویرایش 2016) را از نظر بگذرانید.
      باز هم به این وب‌سایت مراجعه فرمایید و ما را در جریان نظرات ارزشمند خود قرار دهید.
      با تجدید احترام
      سیّد مجتبی موسوی

  2. با سلام و خسته نباشید
    می بخشید ترجمه فارسی این استاندارد از این ویرایش (2015) موجود نیست؟
    در صورت امکان لینک آن را قرار دهید.
    با تشکر

    • سید مجتبی موسوی

      با سلام و احترام
      حضور شما در وب‌سایت را پاس می‌داریم. پوزش مرا به دلیل تأخیر پیش آمده در پاسخگویی‌تان بپذیرید.
      لطفاً نام استاندارد یا فایل مورد نظرتان را درج فرمایید تا نسبت به ارسال آن برای شما (در صورت دسترسی به فایل فارسی) اقدام شود.
      با تجدید احترام
      سیّد مجتبی موسوی

  3. سلام
    میشه لطفا ترجمه فارسی ایزو ۹۰۰۰ ویرایش ۲۰۱۵ رو برای من درصورت امکان ارسال نمایید؟؟؟

    • با سلام و احترام
      از حضور شما در محیط وب‌سایت بسیار خُرسندیم.
      ترجمه‌ی استاندارد مورد نظر شما در اختیار ما نیست، امّا همکاران ارجمند ما این استاندارد را با کیفیت مطلوب ترجمه و در اختیار جامعه‌ی صنعتی قرار داده‌اند که شما می‌توانید از آنها برای پیاده‌سازی استانداردهای مرجع استفاده نمایید.
      بازهم به وب‌سایت ما مراجعه و ما را در جریان نظرات ارشمند خود قرار دهید.
      با سپاس بی‌پایان
      سیّد مجتبی موسوی

  4. سلام. با تشکر از سایت خوبتون.
    یه سوال داشتم: بر طبق استانداردهای ایزو 9000 و ایزو 9001 ، شش راه برخورد با محصول معیوب چیست؟ دو مورد رو فکر میکنم، دوباره کاری و ضایعات باشه. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    • سید مجتبی موسوی

      با سلام و احترام

      از حضورتان در این وب‌سایت خُرسندیم، و امیدواریم آنچه که ارائه می‌شود رهنمون شما برای دست‌یابی به نتایج مورد نظرتان باشد. در رابطه با تغییر وضعیّت محصولات نامنطبق، گر چه ممکن است شیوه‌های عملیّاتی دیگری نیز وجود داشته باشد، امّا حسب پرسش شما ما به شش روش مرسوم بسنده نموده‌ایم:
      ۱) محصولات نامنطبق هنگامی که دارای مغایرت در ویژگی‌های مهم نباشند؛ ممکن است به همان شکل استفاده یا ارسال شوند که لزوماً باید ضمن اخذ مجوز ارفاقی از مشتری باشد.
      ۲) تعدادی از قطعات یک مجموعه‌ی نامنطبق ممکن است پس از بازشدن از مجموعه قابل استفاده باشند که می‌توانند از مجموعه‌ی نهایی تفکیک (دِمونتاژ شده) و باز-استفاده شوند. تعداد دفعات باز-استفاده باید مشخّص باشد.
      ۳) ممکن است محصولات نامنطبق برای مصرف اصلی نامناسب باشند؛ امّا برای سایر مصارف قابل استفاده باشند یا با درجه‌ی کیفی پایین‌تر (مانند محصولات درجه ۲) مورد استفاده قرار گرفته یا ارسال شوند.
      ۴) محصولات نامنطبق ممکن است پس از دوباره‌کاری به مشخصّات اصلی بازگردند.
      ۵) محصولات نامنطبق ممکن است پس از تعمیر برای استفاده مناسب باشند.
      ۶) تابع شرایطی، ممکن است محصولات نامنطبق به هیچ وجه قابل استفاده نباشند که لازم است ضایعات در نظر گرفته شده و برای وارهایی در نظر گرفته شوند.
      باز هم به وب‌سایت ما مراجعه فرمایید و ما را در جریان نظرات ارزشمند خود قرار دهید.

      با سپاس بی‌پایان
      سیّد مجتبی موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *